30 december 2012

Ik ben voornemens

Earth and sky.com
Tja, wat ben ik eigenlijk voornemens? Heb ik wel voornemens voor het volgende jaar? Wat wil ik bereiken op gebied van mijn gezondheid, zakelijk, privé... Noem maar op, ik wil zo veel!

Waarom begin ik eigenlijk alleen tegen het einde van het jaar te wauwelen over voornemens en denk ik dat ik dat de rest van het jaar niet hoef te doen?

Eigenlijk is 30 december of 31 december echt niet anders dan alle andere dagen in het jaar. Elke dag kun je beslissen om het anders te doen dan gisteren. Het beste is om dat elke dag weer te doen, want een slechte gewoonte komt zomaar weer in de plaats van een goede...

Wat mij opvalt, met name in mijn werk als gewichtsconsulent, is dat je goede voornemens heel klein moet maken. Je kunt voor vandaag besluiten om de goede keuzes te maken. Maar om voor een heel jaar vooruit te kijken en te besluiten om niet meer te roken, drinken, slecht te eten of wat dan ook is veel te groot. Een dag is haalbaar. En soms moet je zelfs besluiten om het komende kwartier ander gedrag te laten zien.

Maak het haalbaar... doe dat elke dag. Niet alleen in de eerste week van het jaar.

Geen opmerkingen: